Cahayabox

Kako se snimao spot Lane Jurčević – Ljubav nije greška

Lana_Jurcevic

Dok drugi objavljuju priču o Lani i novom spotu nas je zanimala ona priča iza kamere. Priča o ljudima koji su snimili spot. Na brzinu smo ulovili jednog od tvorca tj. snimatelja novog hrvatskog muzičkog čeda i postavili mu par pitanja. Vedran Rapo je za Cahayabox predstavio pozadinsku priču, ekipu koja je radila spot i pokazao se kao odličan sugovornik od kojeg ćemo naučiti puno u nadolazećem predavanju “Kako snimati HDSLRovima” o kojem ćete biti na vrijeme obaviješteni.

Odkud ideja, tko ju je osmislio i zašto London?

Uz to da je za naše prilike neuobičajeno snimljen u Londonu, zanimljivo je upravo kako je nastala ideja spota. Dario Radusin (redatelj) nakon nekoliko preslušavanja pjesme imao je okvirnu viziju kako bi spot trebao izgledati. U razgovoru s Lanom, ideja je “ispolirana” i već nakon dva dana imali smo relativno jasnu sliku sto želimo napraviti. Nakon sto me kontaktirao i izložio mi ideju spota, prisjetili smo se kako smo ranije vec razgovarali o snimanju u Londonu i da je ovo zapravo prava prilika za to realizirati. Lana se složila s idejom da spot snimimo u Londonu. U startu smo znali da ćemo se morati nositi s određenim ograničenjima poput kratkog boravka u Londonu, sponzorskih obaveza i uvijek ograničenog budgeta. Složili smo se da pjesma traži mirniji i usporeniji ritam videa, određenu sjetu i fluidnost i za tu se atmosferu London činio idealnim odabirom.

lana3 650x487 Kako se snimao spot Lane Jurčević   Ljubav nije greška

Usljedilo je vrlo detaljno planiranje i razrada ideje, pošto, naučen prijašnjim iskustvima iz Londona, znao sam da nećemo moći dobiti dozvole za snimanje na ulici. Primarno zbog visoke cijene i vremena izdavanja i popunjavanja obrazaca i dozvola potrebnih za svaku pojedinu lokaciju. Dodatno se komplicira situacija ako ste stranac bez radne vize. Prema tim ograničenjima prilagodili smo način snimanja, odabir tehnike, ljudi i lokacija. U startu smo odbacili ideju da u Londonu snimamo na najprometnijim i time najpoznatijim lokacijama (Lana ispod Big Bena … na primjer ) jer bi to zapravo bilo kontraproduktivno, izgubili bi mnogo vremena, a efekt koji želimo izazvati odlaskom u London bi nestao. Primarno željeli smo stvoriti atmosferu drugačiju od atmosfere Zagreba, ali ne eksplicitno pokazati da se nalazimo u Londonu.

Odkud oprema, s čim si snimal i zakaj baš s tim?

lana2 650x487 Kako se snimao spot Lane Jurčević   Ljubav nije greška

Jedan od važnih koraka u planiranju puta i snimanja upravo je bilo pitanje tehnike i opreme. S obzirom da budget nije dozvoljavao da na ulicama Londona budemo primjetni, rasvjeta, priključci za struju i scenska tehnika nisu dolazili u obzir. Isto tako ekipa iza kamere morala je biti minimalna kako bi bili mobilni jer je trebalo obići desetak lokacija u samo jednom danu. Dakle sama produkcija je bila, ono sto mi u žargonu zovemo “run and gun” (snimi i bježi). Odluka kojom kamerom snimati, također je bila određena lokacijama i našom “nevidljivošću”. Najbolja i najpristupačnija odluka u toj situaciji bio je Canon 5D mkII, mala i gotovo neprimjetna kamera koja daje zadovoljavajuću kvalitetu slike.

Zašto Canon?

Za one koji nikada nisu bili u Londonu, teško je opisati koliko se u jednom trenu ljudi može naći na mjestu gdje snimate, često se dogodi da netko stane i upita što snimate, pogleda u kameru, pozdravi roditelje i cijeli razred, napravi grimasu ili slično. Taj problem je nemoguće izbjeći ako ne zakupite prostor na kojem snimate, a prolaznike zamjenite statistima. Kako za to nismo imali budget, kamera je morala biti mala i neprimjetna. Ljudi vas ne primjećuju ako u ruci imate foto-aparat, a ne veliku kameru, no to nam je išlo na ruku.
Sam 5D se pokazao kao dobra opcija u situacijama bez mnogo rasvjete. Morali smo iskoristiti maksimum postojećeg svjetla na lokacijama. Jedino što smo imali na raspolaganju, bio je jedan lastolite i jedan mali LED panel. Dio opreme, handheld rig i monitor, iznajmili smo u Londonu, zaključili smo da je jednostavnije nego da to nosimo iz Zagreba. Oko toga pomogao nam je Ben Mitchell iz tvrtke Focus24.tv. Uz njega u ekipi bio je i Felix Schmilinsky, odličan i talentiran snimatelj, no u ovoj situaciji kao šarfer.
U ekipi koja je u Zagrebu snimala pjevni dio s band-om bio je i šarfer Tomislav Sutlar i gaffer Filip Beatović.

lana4 650x433 Kako se snimao spot Lane Jurčević   Ljubav nije greška

U Londonu smo boravili svega dva dana. Prvi dan smo direktno s aerodroma krenuli u obilazak lokacija i finalizaciju same knjige snimanja. Drugi dan, krenuli smo relativno rano, kako bi iskoristili dan i dnevno svjetlo. Kako sam već spomenuo u Londonu snimanje na privatnom zemljištu nije dopušteno bez dozvole, a ponekad je veoma teško procjeniti je li ulica na kojoj se nalaziš u javnom ili privatnom vlasništvu. No, susret s policijom ili zaštitarima nije rijetkost, savjet je budite ljubazni pokusajte se ispričati i napustite taj prostor ako vas zamole. S obzirom da je Tube u Londonu također u privatnom vlasništvu snimanje u podzemnoj i u prepoznatljivim crvenim autobusima nije dozvoljeno, ali i tu nas je spasila mala kamera/fotoaparat.
Nakon Londona, interijeri i dio s band-om snimljeni su u Zagrebu. Pokusali smo i izborom lokacije i atmosferom slijediti atmosferu koju smo započeli u Londonu. Mislim da oni koji ne znaju da je taj dio snimljen u Zagrebu, to ne bi ni primjetili.

Postprodukcija?

Postprodukcija spota napravljena je kompletno u Zagrebu. Montažu i motion tracking te compositing radio je Dario, a kolor korekciju sam radio na DaVinci sustavu koji nam je ustupio Borko Grujic iz Bold studija (www.bold-studio.com). Naknadni zahtjevi sponzora bili su da se u “živu” snimljenu sliku ubace sponzorski logo, ali na način da ne bude jako uočljiv. Cijela postprodukcija trajala je desetak dana.

Tko je bio u ekipi i kako je bilo raditi?

lana1 650x433 Kako se snimao spot Lane Jurčević   Ljubav nije greška

Moram priznati da sam imao čast raditi s jako dobrom i profesionalnom ekipom. Nema ugodnijeg od ekipe u kojoj svatko zna i dobro radi svoj posao. S nekima sam imao prilike raditi i prije, Dario je vrlo kreativna osoba i s njim sam do sada napravio nekoliko glazbenih spotova i dva kratka filma koja čekaju premijerno prikazivanje. Uspio je kroz kratke forme razviti jedan vrlo zanimljiv i prepoznatljiv stil. I sa Tomislavom Sutlarom, šarferom zagrebačkog dijela snimanja sam već imao prilike raditi, mladi i talentirani snimatelj za kojeg će se svakako još čuti. Predan poslu koji radi, sigurno će se i u budućnosti za njega naći mjesta u mojim ekipama. Moj dragi prijatelj Felix Schmilinsky iako se poznajemo već neko vrijeme, ovo nam je bila prva prava poslovna suradnja, kako sam već i spomenuo, jako talentiran snimatelj, veliki vizualni kreativac i profesionalan odnos prema poslu zasigurno će ga gurnuti na niz zanimljvih projekata. Filip Beatović, gaffer u zagrebačkoj ekipi, oduševio me svojom motiviranošću i energijom, znanjem i savjetom koji je znao udijeliti u pravom trenutku. Bez njega dio u Zagrebu zasigurno ne bi izgledao ovako dobro. Tu je svakako i Lana, velika profesionalka, posvećena svom poslu, uvijek želi više i bolje (zato je valjda i odabrala ovu ekipu :)) te se nadam i budućoj suradnji. Tu je još i niz ljudi koji su pomogli u organizaciji, pripremi itd. Ovaj spot, bio je veliki izazov koji bez ovih ljudi ne bi bio ostvariv.

Web: http://www.vedranrapo.com
Twitter: http://twitter.com/#!/vedranrapo
Facebook: http://www.facebook.com/vrapo

0 0 0 0 0

Vezane vijesti

Ostavi komentar

Email adresa neće biti prikazana. Obilježena polja su obavezna *